14.11.12

başlıksız.ama sonlu.

bi insanın hissedebileceği en kötü şey,
hayatını paylaşmayı düşündüğü kişiye
söyleyebileceği şeylerin
"yazıklar olsun"la sınırlı kalmasıymış okuyucu.
ben dün bunu öğrendim.
hem de çok fena.
galiba saçıma ak düştü.

beş para etmez insanlar
pamuklara sarılıp sarmalanırken,
beş para bile edememekmiş.

 o insan için imtihanlara
göğüs germeyi düşünürken,
en eften püften şeylere bile değmediğini,
asıl imtihanın o insan olduğunu görmekmiş.

aileni hayal kırıklığına uğratmakmış.
masaüstüne mutlulukla kaydettiğin
bir yerin resmini
her gördüğünde sorgulamak zorunda kalmakmış.

kimsenin bişeyi olamamakmış.
fazla değer vermek,
ama bok yerine bile konmamakmış.

en kötüsü de bunu yapanlar mışıl mışıl uyuyabilirken
ağlamaktan gözlerin kapanamamasıymış.

değmezmiş,
ama sema bunu çok sonra anlayacakmış...
bir varmış,
bir yokmuş...

bazı masalların prensesi olmak ister ya insan;
etrafında hep el üstünde tutulanları görür;
ister istemez kendiyle kıyaslar.
işte ben masalın hiçbişeyi olamadım.

okunmaya bile tenezzül edilmeyen,
sonu kötü biten masalın
baş kahramanı.

filmlerin şu sevdiğine kavuşmazsa ölecek hastalığına
yakalanan kadını değil;
sevdiğine kavuşursa yazık olacak denileni.

çok yazık.




20 yorum:

  1. seni o kadar iyi anlıyorumki aynı duyguları çok kısa bir süre önce yaşamış biri olarak:((
    söylenecek çok şey var ama şu bir gerçek çok becerikli olmakla, çalışıp kendi paranı kazanmakla, güzel ve kültürlü olmakla iş bitmiyormuş.........ama bende şunu anladımki onlar vazgeçilmez değilmiş vazgeçilmez olanlar sadece alışkanlıklarımızmış hayat devam ediyor ağlama krizleri bile geçiyor arkadaşım.
    yazmak istersen denlioznur@windowslive.com
    adresime yazabilirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, desteksiz geçiremezdim sanırım bu durumu.. bu yorumu kanıt olarak kullanırım yeter başımı ağrıttın dediğinde ama(:

      Sil
  2. Çok üzgünüm, ama eğer farkındaysan artık herşeyin, o andan itibaren zarardan dönensin artık. Üzül, ağla, rahatla, yasını tut ve bitir. Sonra da unut gitsin. Kendine başkalarının gözünden bakıp aşağılama, var mı senden bi tane daha? Eeee o halde? Çok öpüyorum, kendine dikkat et canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok acı vardım farkına. öf ne biçim de canım acıyo var ya.

      Sil
    2. geçicek canım, acıya direnirsen daha çok acır, izin ver o yapıcanı yapsın, sonra istese de acıtamıcak...

      Sil
  3. Cemil Efendi konuşmasına kaldığı yerden devam etti: “İnsanın gözyaşının buharı da kanun icabı göğe yükselir. Melekler analiz eder, ‘Bu gözyaşı bu âdemden nasıl çıktı?’ diye rapor yazar, ‘Allah için mi ağladı, yoksa bu yaş gülerken mi, göz pınarlarından çıktı?’ diye. Daha sonra bu raporu diğer görevli meleklere sunarlar. Onlarda Rabbimize teslim ederler. Rabbimizde kendi için dökülen gözyaşlarının buharının zerresini rahmet olarak hazinesine katar. Daha sonra da dünya seması bulutlarına rahmet olarak yükler, yağdırırmış. Nefis için gözyaşlarının buharlaşması yine semada bulutlara yüklenir. Rabbimiz için olan gözyaşı, rahmet olarak yağmur olur, ekinlere dünya arzına şifa olur: nefis için olan gözyaşı ise musibet, afet olur. Bu böylece sürüp gider.

    Sence, hala ağlamaya değer mi?

    İmtihanın büyüğüyle karşı karşıyasın,boşverme düşün, daha güçlü ol...!
    Her zaman derim ki; "Allah'ım bana öle bir aşk nasip etki, 'Mevlana ile Şems' gibi olsun." Değersiz bir insanı, değerli kılma gözüm de acizleştirme karşısında, döktürme gözümden onun için yaş...

    İnşaallah tez zamanda özüne dönersin,hiçbirmiz seni sen kadar anlayamayız, ancak öğüt veririz kendimiz de yerine getiremiyeceğimizi bildiğimiz hâlde,ama elden gelen bu ...
    O kardeşimizinde Allah eksikliğini gidersin, gidersin ki üzmesin bir daha seni ve senin gibi değer verenleri.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boşvermeyeyim düşüneyim mi? özüme dönemem ki.dönebilir miyim.bilemiyorum.

      Sil
  4. bi an önce iyileş, ağlayarak mı yaparsın bunu, yazarak mı geçer, ne iyi geliyorsa sana. bak biz de burdayız, ben de sana bi email atacağım birazdan, yazmak istersen eğer diye.
    yeni bi şey öğrendin hayatla ilgili, bi daha kendini asla bu halde bulmayacaksın. ayrıca sana yemin ederim ki senin masalın da başlayacak bi gün, hayat bu şekilde yapıyor çünkü planlarını. şimdi iyileş sen, kendini çok hırpalamadan, seni hakeden biri değilmiş, bu durum da senin içinde olmayı hakettiğin bi durum değil, bunu biz burdan bile görebiliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. yanımda olduğun için. zahmet edip hakkımda bunları düşündüğün için. iyileşirim. şu veya bu şekilde. umuyorum. inşallah.

      Sil
  5. konuyu tam olarak bilmiyorum ama şu kadarını söyliyebilirim, her kadın hayatında bir erkek tarafından bir kere bu hale getiriliyor. ama geçiyor, geçerken çok acıtyor, mahvediyor, süründürüyor, öldürmüyor. aynı şeyleri yılar önce yaşamış biri olarak, ben ölücem sanmıştım, duygusal acım fiizksel acıya dönüşmüştü, 6 ay sadece ağladım , ağladım ağladım...
    sonra Allah karşıma öyle birini çıakrdıki, ilk aylarda ona anlattım ağladım, bir gün bana" artık bana onu anlatma üzülüyorum" dedi. ve o an işte bu insan benim hayatımda olacak dedim ve evlendik, iki çocuğumuz var. şimdi Allahıma o kadar şükrediyorumki bena onu değil de şimdiki eşimi yazdığı için.
    kendi bloğumda asla yazamayacağım şeyleri paylaştım burda:))
    sadece bilmen için. geçicek , kesinlikle geçicek, içinde sadece haksızlığa uğramışlık duygusu ve biraz sızı kalacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annem hep der ki, hak yiyen bok yesin.

      Sil
  6. Adsız13:04

    Zor bir durum ama geçecek inan bak geçecek..Biraz sabret, iyi geliyorsa yaz, ağla ama içinde tutma lütfen..

    YanıtlaSil
  7. işte, sınav bu...
    İyi ki "sevdiğine kavuşursa yazık olacak" diyenleri haklı çıkartmadan, farkında olmak ve kurtulmak.
    İşin içinde yaşanmışlıklar ve duygular gidriğinde çok zor oluyor ammaaa zaman heeer şeyi tamir edebiliyor.
    Umarım başarıyla geçersin bu sınavdan...
    Heee! bir de aileleeer o kadaaar kocaman yürekliler ki, inan kırıldılarsa bile istemidkleri bir şey bittiyse çok da mutlu olmuşlardır.senin adına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ünlü bi türk düşünürü der ki;
      zaman herşeyi çözer şu beklemek olmasa..

      Sil
  8. sinanmadigim bir durumun analizini nasil yaparim yapmamaliyim

    Allaha dayan süphesiz o en iyisini bilir
    Hasbîyallâh(hasbîyallâhu), lâ ilâhe illâ hûv(hûve), aleyhi tevekkeltu ve huve rabbul arşil azîm(azîmi).
    Manası : "Bana, Allah yeter (kâfidir), O'ndan başka ilâh yoktur. Ben, Allah'a tevekkül ettim (güvendim). Ve O, azîm arşın Rabbidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istihareye yatırmakta buldum çözümü, elimden başka bişey gelmedi..

      Sil
  9. eğer maksat geçirmekse beraberce bi ömrü, gerisi yalan bence ne olursa olsun izlenen yol. sonra bi bakmışsın ki komik gelmiş bütün üzülmeler. anlamsız yere kendini yıpratmalar. ben hiçbirşeyi hayal etmedim. ve belki de en büyük hatam bu oldu. keske bende hayal etseydim ve insanların kalıplaşmış düşüncelerini kabul etmeseydim. hani derler ya yumuşak başlı isem uysal koyun da değilim işte ikisinin tam ortasını bulmak çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim hayallerim izlenen yolun olmamasindan,oov kina gecemde elli bin elbise degistiremedim seklindeki kiz kaprislerinden dolayi yikilmadi.benim hayallerim, bi insani gozumde getirdigm noktadan, citanin en tepesine yerlestirmemden ve o citanin cotankk diye kafama inmesinden dolayi yikildi. hayattan maddi bi beklentim olmadi hic bi zaman, ama gordm ki olmaliymis. insanlar yatirim yaptiklari insanlara deger veriyomus. esin de, gelinin de, arkadasin da cingenesi makbulmus.

      asil problem tam olarak insanlarin kaliplasmis dusunceleri zaten. bazi insanlar var, kendileri hic bi halta uymadigi halde bazi sartlari kalip olarak diger insanlara sunuyo. diger insanlar da onlara mensup olabilmek adina hayatlarindan vazgeciyo. aman ne derler kaygisini ben hic bu kadar net gormemistim. hic boyle bi insan olmadigimdan, kaldirmam cok zaman alacak gibi duruyo.

      kraldan kralci olmak insanlarin hayat amaci haline geldiyse eger, vay onlarin yasadigi omre..

      Sil
  10. ah bu "ne derler" düşüncesi var ya. insanların gerçekten ne düşündüğünün nasıl olması gerektiğinin önüne geçen zihniyet. ey şekilden çok şekilciliği benimseyen zihniyet. nereye kadar direneceksin. seni çok iyi anlıyorum. bence önemli olan insanın hayatında bir kere yaşayacağı bir anı hayal ettiği gibi yaşaması. o an için dünyanın en mutlu kişisi olarak hissetmesi. ve kıyaslama yapmadan kardeşinin ve onun yol arkadaşının en muhteşem bir şekilde hayatlarının birleştirmesini istemesi. benim tek temennim bu.

    YanıtlaSil

 
;